چگونه فروش خود را در فروشگاه یا مرکز تجاری بوسیله سیستم های هوشمند افزایش دهیم؟

 ۱۳۹۴/۹/۱۲
 تعداد بازدید: ۴۶۷

امروزه استفاده از شیوه های نوین بازاریابی جهت افزایش فروش و تحلیل رفتار مشتریان یک امر الزامی جهت بقاء فروشگاه یا مرکز تجاری است.دیگر تا حدود زیادی استفاده از تبلیغات سنتی منسوخ گردیده حال چه کنیم تا بتوانیم با کمترین هزینه بیشترین کارایی را در فروشگاه خود به ثبت برسانیم قبل از اینکه به پاسخ این سوال برسیم باید بتوانیم پاسخ سوالات ذیل را بدهیم :

 

آیا می دانید هزینه های تبلیغاتی که صرف جذب مشتریان خود می نمایید در کدام موارد موثر واقع شده است

 

آیا می دانید با فرمول ذیل می توانید در قیمت ها تجدید نظر کنید یا فروش خود را افزایش دهید

درآمد حاصل از فروش=تعداد بازدیدکنندگان ×نرخ تبدیل فروش ×میانگین فروش

 

آیا پیش بینی در آمد فروش  و راه رسیدن به آن را محاسبه نموده اید؟

 

آیا الگوی مناسب ساعت کاری فروشگاه خود را در روزهای مختلف بررسی نموده؟

 

تعداد کارکنان شما قابلیت پاسخگویی به چه حجم ترافیکی را دارد؟

 

بهترین راندمان کارکنان فروش خود را در چه ساعاتی و برای چه تیمی از کارکنان خود می دانید؟


آیا معیارقابل اندازه گیری جهت ارزیابی کارکنان خود را دارید؟!!

 

 

آیا می‌دانید در چه زمان‌هایی تعداد بازدیدکنندگان شما افزایش می‌یابد و راه کار متناسب با آن را سنجیده‌اید

 

آیا می‌دانید یکی از پارامترهای تأثیرگذار بر فروش متوسط زمان انتظار بازدیدکنندگان در فروشگاه می‌باشد؟؟؟

 

آیا می توانید بهترین الگوی در آمد خود شامل سرمایه گذاری در تبلیغات یا پر کردن انبار ها از اجناس و یا نوع ویترین ، جشنواره های تخفیف و آموزش کارکنان را محاسبه نمایید؟

 

آیا در آمد فروش بیشتر در فروشگاه شما در شناخت مشتری از برند شماست یا نوع جنس و کالاهای بکار رفته و یا برخورد و محیط مناسب فروشگاه است ؟

 

در هنگام مواجه با تعطیلات و رویدادهای خاص مجموعه اقداماتی که جهت افزایش راندمان فروش صورت می گیرد چیست و پیش بینی شما از تعداد بازدید کنندگان چیست؟

 

درچه مواقعی با صف های طولانی مواجه خواهیم شد و راه حل های آن چیست؟


آیا اثر رقبای خود را در وضعیت ترافیکی فروشگاه بررسی نموده اید؟

اثر فروش اینترنتی رقبای خود را با فروش مستقیم مقایسه نموده اید؟
آیا می دانید تنها راه مقایسه وضعیت فروش در سال های گذشته حجم ترافیک می باشد نه
درآمد فروش
آیا اثر آب و هوا را بر ترافیک خود بررسی نموده اید
آیا میتوانید میانگین فروش هرمشتری در ساعت و روز را محاسبه نمایید ؟
درصورت داشتن شعبه های مختلف فروشگاهی مقایسه ای در این خصوص انجام داده اید
آیا بالاترین نرخ ترافیک فروشگاه در ساعت روز و یا ماه را می دانید؟
آیا تعداد نیروی انسانی مورد نیاز خود را در طول ساعات روز تحلیل نموده اید؟
آیا تغییر و جابجایی کارکنان را در ساعات روز جهت افزایش فروش تحلیل نموده اید؟
سرعت ترافیک بازدیدکنندگان شما چقدر است؟
آیا نرخ رشد ترافیک خود را در طول روز یا هفته بررسی نموده اید ؟
و..

در اکثر کشورهای پیشرفته استفاده از ابزارهای هوشمند یک امر ضروری در جهت ارتقاء فروش و بهره وری کارکنان به حساب می آید هزینه های بالای تبلیغات،هزینه هایی که صرف محیط فروشگاه و یا هزینه های خرید و انبارداری و نحوه مدیریت آن از ملزومات کار فروش می باشددر شیوه های نوین استفاده از معیار فاکتور و حجم فروش جهت تحلیل رفتارمشتریان و بهبود فروش یک روش سنتی به حساب می آید لذا در صورتی که نتوانیم این شیوه های جدید را شناسایی نماییم آینده کسب و کارمان به خطر خواهد افتاد یکی از روش های موجود که به طور چشم گیری استفاده از آن در فروشگاه ها متداول گردیده است استفاده از سیستم های هوشمند شمارش بازدیدکنندگان و محاسبه ترافیک عبوری در فروشگاه می باشد که میتواند در کنارداده های دیگر جهت تحلیل رفتار مشتریان و افزایش فروش مفید واقع شود.

شركت هوش كاوان فراپرداز توس